Okulların açılması sağlık
önlemlerinden kaynaklı uzatıldı.Çocuklarımız evde anne ve babaların
destekleriyle uzaktan eğitimler, eba ve sosyal ağ paylaşımlarıyla eğitimlerine
devam ediyor.Bizde Karaca ile evde öğretmenimizin önerdiği ve hayallerimizin
bizi sürüklediği etkinlikleri yaparak evde kalma sürecimizi
ilerletiyoruz.Korana öncesinde evde birlikte kısıtlı vakit geçirdiğimiz için
oynadığımız oyunlarda kısıtlıydı.Fakat şimdi ev kalma sürecimiz uzadıkça
etkinlik saatlerimizde uzuyor.Bu süreçte uzun çalışma saatinden sonra beraber
vakit geçirmek çok iyi geldi.Fakat bugün ağzımdan Karaca okuldaki gibi serbest
zaman şimdi ben kitap köşesine gideceğim sende istediğin köşeye gidebilirsin
dedim.Çünkü kendime vakit ayırmak istemeye başladım.Bir okulöncesi öğretmeni
olmama rağmen serbest zamanı kendime vakit ayırmak olarak düşündüm.Bugün bu
olayın ardından 6 yıl önceki velim bana öğrencimle ilgili evde sabun yaptığı
fotoğrafı yollamasıyla,bu konu aklıma geldi.
Bir
çocukla serbest zaman yapmak kolay olacağından söylemiş olduğumu düşündüm.Çünkü
okullarda serbest zamanı bazı veliler, öğretmen çocukları bırakıyor ve kendi
başlarına 1 saat oynatıyor.Oh ne güzel meslek diyorlar.
Evde kalma sürecimizde tüm herkesin
okulöncesinde serbest zamanı gözden geçirmesini öneriyorum.Serbest zaman nedir
ne değildir ?
Okulöncesi eğitimde serbest zaman
etkinlikleri, genellikle 1,5-2 saatlik bir süre içerisinde gerçekleştirilir.
Çocuklar bu süreçte istedikleri zaman, istedikleri ilgi köşesinde ve
diledikleri şekilde oynayabilirler. Kısaca serbest zaman etkinlikleri, yetişkin
yönlendirmesi olmayan, ilgi köşelerinde oyun ve el işi/sanat etkinliklerinin
paralel sunumuna yer veren etkinliklerdir (Ulutaş ve Demiriz, 2006; Dereobalı,
2007).
Serbest zaman etkinlikleri çocukların
yaratıcılıkları başta olmak üzere tüm gelişim alanlarını desteklemekte,
arkadaşlık ilişkilerini geliştirmektedir (MEGEP, Serbest Zaman Etkinlikleri,
2007). Ayrıca çocuklara güne hazırlanma fırsatı sunmakta, seçim ve plan yapma,
karar verme, sorumluluk alma gibi becerilerini de destekleyebilmektedir (Beaty,
2000). Bu nedenle günlük eğitim akışı içerisinde serbest zaman etkinliklerinin
yani (Oyun Zamanının) önemli bir yeri bulunmaktadır.
Yani okulöncesi öğretmeni 20-25 öğrencinin
ilgi alanına göre sınıfı düzenleyecek.Çocukların davranış problemleri ile ilgilenirken,
çocukların yetişkin yönlendirmesi
olmadan isteği köşeye gitmesini düzenleyecek, günlük akışına giriş yapacak ip
ucu oyunları yerleştirecek.Buraya kadar çoğu öğretmenimiz reflekse dönüşmüş
davranışlarla zaten yapıyorlar.Bence en önemli iş çocukları tanıma, çocukların
kişilikleri, ruhsal geçişlerinin gözlemlerini yapmak.Öğrencilerimizin ilerde
hangi alanda ilerleyeceği anekdot notlarımızda yer alır.
SERBEST ZAMAN neymiş;öğrencimizin gözleri oyun
oynarken hayatını ele verir, bizde onu hayata hazırlarız.
Mesleğimizi hakkıyla teneffüssüz yapan tüm
meslektaşlarıma, sevgiler....
Yorumlar
Yorum Gönder