Mutfağın Şifasından Yararlanalım....


Dünya gündeminden çocuklarımızı nasıl koruyabiliriz.

   İlk başta corana virüsünden korunmak için el yıkamanın önemini, sağlıklı beslenme ve yeterli uyku düzenlerini anlatmaya başladık. Tabi henüz günlük ve sosyal yaşantımıza devam ederken bizde işin ciddiyetinde değildik. Okulların tatil edilmesine, dışarı çıkmamız gerektiğine ve büyüklerin konuşmalarına da tanık olunca çocuklar, oyunlarında sinyaller vermeye başladılar. 
El yıkamazsak ölürüz!!! Corana bizi yok eder!!!

   Çocuk, kaygılarını oyuna taşıdıysa; oyunun ve mutfağın şifa gücünden yararlanma zamanı geldi demektir. Çocuklarla uzun süre baş başa evde kalacağımıza göre evimizi ve etkinliklerimizi çocuğumuzun ilgi alanlarına göre düzenlersek bu süreç daha az sancılı geçecektir.

   Mutfağa girdiğimizde tamamen yaptığımız yemeğe odaklanırız. Beynimiz, artık üretmenin hazzı ile yaptığımız ürüne odaklanır. Mutfakta iş bölümü yaparsak ve çocuğumuza işlerin kontrolünü verdiğimizde kendilerini değerli ve yetkin hissetmelerini sağlamış oluruz.

   Günlük hayat alıştırmaları; çocuklara kendileri, diğerleri ve çevreleri için ilgi aşılamaktadır. Günlük yaşamdaki bu egzersizler, çocukların evlerinde günlük yaşamın bir parçası olarak gördükleri şeyleri içermektedir: Çamaşır yıkama, ütü yapma, bulaşıkları yıkama, çiçekleri düzenleme, süpürme, ayakkabı cilalama, etrafın tozunu alma, vs. Nezaket ve terbiye alıştırmalarıyla, insan hoşgörüsünün temeli atılmaktadır. Bu aktiviteler sayesinde; çocuklar kas koordinasyonu, hareket etme ve çevredekileri keşfetme yeteneklerini geliştirirler (Singh, 2005).

    Yemek pişirme, ev temizleme, küçük çocuklarla ilgilenme gibi temel ev işlerinin öğretimi, diğer metotlarda olmayan ve Montessori programına özgü bir şeydir. Bu tür alıştırmalar, küçük de olsa, çocukların ailedeki rollerini bilmelerini sağlamakta ve bulundukları konumun bilincinde olmalarına yardımcı olmaktadır. Montessori, bu şekilde eğitimle aile yaşamını birleştirmektedir (Tubaki & Matsuishi, 2008).

   Ayrıca, yetişkinlere doğal hatta monoton gelen bu tür etkinlikler, yetişkinleri taklit edebilme olanağı sağladığından, çocuklar için oldukça heyecan vericidir. Taklit de, erken çocukluk yıllarında en güçlü dürtülerden birisidir. Sınıftaki bu günlük yaşam alanı, çocukların koordinasyonlarını mükemmelleştirecek aktivitelerle iç içe olmaktadır. Çocukların konsantrasyon süreleri gittikçe uzamaya başlar. Çalışmalardaki kurallı sıralamayı takip ederek detaylara dikkat etmeyi öğrenirler (Aydın, 2010).




Karaca İle Yaptığımız Mutfak Menümüz
-Portakal Sıkma
-Limonata
-Komik Sandiviçler
-Kek ve çeşitleri
-Kurabiye
-Yapılandırılmış Kurabiye J Yani kalıplı
-Meyve Salatası
-Mantı


Yorumlar