Çocukların gelişimlerinin akışı doğal hayatın içinde olursa bütün çocuklar, kendilerini her türlü bilgiye uyarlama yeteneğine sahiptirler.
Çevre eğitimi bireyin kendisi için önemlidir: Doğa, hem insanlara ilham verip huzur içinde yaşamayı sağlarken hem de bireyin kişiliğini ve zihnini besleyebilmektedir.Fakat çocukların oyun araçları, oyun alanları, doğaya bakış açıları, açık alan etkinliği yapma düşünceleri değişmekte ve giderek teknoloji temelli oyunlara ve internete ilgileri artmaktadır. Çocuklar modern ve teknolojik yaşamın içerisinde, aslında doğanın bir parçası oldukları halde, doğadan kopmakta ve doğaya karşı yabancılaşarak bir bakıma kendisine yabancılaşmaktadırlar (Karataş ve Aslan, 2012).
Peki biz anne, baba ve eğitimciler olarak doğadan kopma ve doğaya karşı yabancılaşmaya karşı nasıl baş edebiliriz.
Evimizde ve eğitim kurumlarımızda bakımlarını üstleneceğimiz önce bizim sevip yetiştirdiğimiz bitkilerle başlayabiliriz. Çünkü bizler çocuklarımıza davranışlarımızla örnek oluyoruz.
Doğada açık hava aktiviteleri yapabiliriz.Yaşadığımız şehirde gidebileceğimiz ormanlar, korular, parklar, şanslıysak köyümüzde gidebileceğimiz bahçelerle daha çok haşır neşir olabiliriz. Taşlar, yapraklar,ağaç oyukları ile sohbetler edip topladığınız nesneleri materyal olarak kullanabiliriz.
Doğadan uzaklaştıkça birbirimizden fiziksel, sosyal ve duygusal olarak da uzaklaşıyoruz. Bu uzaklaşmayı farkeden bazı kişiler doğaya dönüşü de ticari kazanca çevirme konusunda oldukça başarılı oluyorlar. Doğaya dönüş için popüler kültürün oluşturduğu lüks kamp etkinlikleri, yüksek fiyatlı teraryum etkinlikleri, masa başı kozalak boyama etkinlikleri gibi uygulamaların içinde hapsolmaktan kaçınmalıyız.
Tek dileğimiz doğanın ilhamıyla çocuğumuzla, sevdiklerimizle oyun oynarken hayatın kendisine ulaşabilmek. Tek arzumuz doğayla barışık nesiller yetiştirebilmek.
İstanbul da gidebileceğiniz mekan önerileri;
-Aydos Ormanı
-Belgrad Ormanı
-Ayhan Şahanek Sevgi Ormanı
-İstanbul Kent Ormanı
-Sultançiftliği
-Nezahat Gökyiğit Botonik Park ve İstanbul'un vazgeçilmez koruları
Etkinlik Önerisi
-Ormanda çöpleri toplamak
-Kozalak toplamak
-Ağaçların ve ormanın seslerini dinlemek ve resim yapmak
-Ağaçların heykellerini yapmak
Doğa kampı eğitimlerinin deneyimsel sonuçlarını Gizem Karakaş 1, Hande Baba Kaya 2, Atike Yılmaz 'ın Türk Eğitim Derneği Cilt 43 (2018) Sayı 196 281-300
Evimizde ve eğitim kurumlarımızda bakımlarını üstleneceğimiz önce bizim sevip yetiştirdiğimiz bitkilerle başlayabiliriz. Çünkü bizler çocuklarımıza davranışlarımızla örnek oluyoruz.
Doğada açık hava aktiviteleri yapabiliriz.Yaşadığımız şehirde gidebileceğimiz ormanlar, korular, parklar, şanslıysak köyümüzde gidebileceğimiz bahçelerle daha çok haşır neşir olabiliriz. Taşlar, yapraklar,ağaç oyukları ile sohbetler edip topladığınız nesneleri materyal olarak kullanabiliriz.
Doğadan uzaklaştıkça birbirimizden fiziksel, sosyal ve duygusal olarak da uzaklaşıyoruz. Bu uzaklaşmayı farkeden bazı kişiler doğaya dönüşü de ticari kazanca çevirme konusunda oldukça başarılı oluyorlar. Doğaya dönüş için popüler kültürün oluşturduğu lüks kamp etkinlikleri, yüksek fiyatlı teraryum etkinlikleri, masa başı kozalak boyama etkinlikleri gibi uygulamaların içinde hapsolmaktan kaçınmalıyız.
Tek dileğimiz doğanın ilhamıyla çocuğumuzla, sevdiklerimizle oyun oynarken hayatın kendisine ulaşabilmek. Tek arzumuz doğayla barışık nesiller yetiştirebilmek.
İstanbul da gidebileceğiniz mekan önerileri;
-Aydos Ormanı
-Belgrad Ormanı
-Ayhan Şahanek Sevgi Ormanı
-İstanbul Kent Ormanı
-Sultançiftliği
-Nezahat Gökyiğit Botonik Park ve İstanbul'un vazgeçilmez koruları
Etkinlik Önerisi
-Ormanda çöpleri toplamak
-Kozalak toplamak
-Ağaçların ve ormanın seslerini dinlemek ve resim yapmak
-Ağaçların heykellerini yapmak
Doğa kampı eğitimlerinin deneyimsel sonuçlarını Gizem Karakaş 1, Hande Baba Kaya 2, Atike Yılmaz 'ın Türk Eğitim Derneği Cilt 43 (2018) Sayı 196 281-300
Yorumlar
Yorum Gönder